Jak obliczyć koszt układania nawierzchni

Przed rozpoczęciem projektu układania nawierzchni należy rozważyć kilka różnych opcji. Asfalt, beton i gumowe podjazdy mogą trwać od 12 do 35 lat. Podczas gdy asfalt i beton mogą być bardziej przystępne, żywotność tych materiałów nie jest tak długa jak asfaltu czy gumy. Podczas gdy można usunąć uciążliwe chwasty, większe rośliny i drzewa w pobliżu podjazdu prawdopodobnie trzeba będzie usunąć. Aby rozwiązać te problemy, trzeba będzie wypełnić pęknięcia.

Podjazdy asfaltowe trwają od 12 do 35 lat

Żywotność podjazdu asfaltowego różni się w zależności od jakości instalacji, klimatu i użytkowania. Regularna konserwacja, taka jak zamiatanie i dokładne spłukiwanie wężem, pozwoli zachować doskonały wygląd powierzchni przez okres do 12 lat. Aby uniknąć przesiąkania wody, zaleca się stosowanie powłoki uszczelniającej co dwa do pięciu lat. Prawidłowo uszczelniony podjazd może trwać nawet osiem lat. Jednakże, jeśli mieszkasz w obszarze o wysokiej zawartości wilgoci, powinieneś rozważyć uszczelnienie podjazdu asfaltowego.

Koszt instalacji podjazdu asfaltowego zależy od kilku czynników, w tym od tego, jak jest zainstalowany. Dobry wykonawca weźmie pod uwagę potrzeby drenażu domu i będzie stopniować i wyrównać podjazd prawidłowo. Będą również używać odpowiednich materiałów do podbudowy i podstawy asfaltu. To dobry pomysł, aby porównać kilka wykonawców, aby uzyskać najlepszą ofertę. Uzyskanie ceny, która jest zbyt niska może wskazywać na słabe wykonanie lub niewystarczające materiały.

W porównaniu do smoły i podjazdów chipowych, asfalt jest tańszy i wymaga mniejszej konserwacji niż beton. Nowy podjazd asfaltowy kosztuje od 2 do 5 dolarów za stopę kwadratową, a koszt jest ogólnie niższy niż w przypadku podjazdu żwirowego. Nowy podjazd asfaltowy może trwać od 12 do 35 lat. Nowy podjazd asfaltowy powinien być odpowiednio utwardzony przez 48 do 72 godzin przed jego zainstalowaniem. Koszt podjazdu asfaltowego jest bardzo zróżnicowany, a rozmiar podjazdu określi cenę.

Przy porównywaniu cen podjazdu asfaltowego, ważne jest, aby pamiętać, że jakość materiałów robi różnicę w żywotności podjazdu. Zawsze lepiej jest wybrać renomowanego producenta podjazdów asfaltowych niż korzystać z usług zewnętrznych dealerów lub sprzedawców. Jeśli nie jesteś pewien, rozważ zatrudnienie wyszkolonego eksperta, który pomoże Ci zdecydować, który rodzaj podjazdu jest najlepszy dla Twoich potrzeb. Jeśli nie jesteś pewien, najlepiej skonsultować się z ekspertem od asfaltu, aby uzyskać najlepszą cenę.

W porównaniu z betonem, asfalt kosztuje mniej niż połowę. Jest również łatwiejsze w utrzymaniu i może być resurfaced w razie potrzeby. Jego niski koszt czyni go atrakcyjną alternatywą dla betonu. Jednak wymaga mniej konserwacji niż żwir. Ponadto, jeśli podjazd nie pęknie, można po prostu odnowić go z nowym asfaltem. Nie ma innych materiałów brukowych tak łatwe do utrzymania i naprawy, jak asfalt. Ten rodzaj podjazdu będzie trwał przez dziesiątki lat.

W celu przedłużenia żywotności podjazdu asfaltowego, należy rozważyć dodanie powłoki uszczelniającej. To może pomóc chronić powierzchnię od awarii powierzchni i może nawet dodać piękny dotyk do domu. Sealcoat jest również ważne dla utrzymania jakości podjazdu. Dodanie powłoki uszczelniającej może przedłużyć żywotność podjazdu asfaltowego, ale ważne jest, aby poczekać co najmniej 90 dni po instalacji. Idealna temperatura dla podjazdu to 70 stopni Fahrenheita.

Betonowe podjazdy trwają od 10 do 15 lat

Jeśli nigdy nie miałeś wymienionego betonowego podjazdu, możesz się zastanawiać, jak długo powinien trwać. Jeśli wprowadziłeś się do swojego domu kilka lat temu, to może być w dobrym stanie, ale jeśli zauważyłeś któryś z tych znaków, to może być czas na wymianę. Na szczęście istnieje kilka prostych kroków, które możesz podjąć, aby przedłużyć żywotność swojego podjazdu. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o najczęstszych przyczyn pogorszenia betonowego podjazdu.

Choć beton jest droższy niż asfalt, może trwać przez dziesięciolecia, jeśli jest właściwie utrzymywany. W rzeczywistości, z właściwą opieką, betonowy podjazd powinien trwać ponad 50 lat! Ta trwała powierzchnia jest idealna do uprawiania sportu i rekreacji. W przeciwieństwie do asfaltu, beton może być krawędź łatwo i może być używany do wielu innych zastosowań, jak również. Może być również oblodzony łatwo, co czyni go doskonałym wyborem dla zimowej pogody.

Koszt za stopę kwadratową dla betonowego podjazdu różni się znacznie. Jeden samochód podjazd może kosztować tak mało jak 800 dolarów. Większy, 24 x 24 stóp betonowego podjazdu będzie kosztować około 2.300 dolarów. Koszt ten może wzrosnąć, jeśli wybierzesz stemplowane dekoracyjny projekt. Średnia grubość podjazdu jest cztery cale, ale zawsze można zdecydować się na grubszy beton, jeśli planujesz zaparkować ciężkie pojazdy na nim. Koszt za jard sześcienny betonu jest 125 dolarów do 150 dolarów.

Naprawa drobnych pęknięć nie jest wielką sprawą, jeśli są małe. Jeśli są większe niż ćwierć cala, jednak trzeba będzie wymienić cały podjazd. Pęknięcia mogą się rozprzestrzeniać i powodować wzrost chwastów. Na szczęście te pęknięcia są stosunkowo małe. Jeśli je zauważysz, prawdopodobnie nadszedł czas na wymianę podjazdu. Możesz również dodać dodatkowe obrzeża, aby zapobiec dalszym uszkodzeniom. Jeśli masz wiele pęknięć w podjeździe, to może być czas na całkowitą wymianę.

Dla atrakcyjnego, trwałego podjazdu, należy rozważyć łupek- szablon betonu. Slate-stencled beton jest popularną opcją, ale dzieło sztuki może blaknąć w czasie. Slate-teksturowane mata betonowa jest doskonałą alternatywą dla szablonu. Łupek jest piękny, ale może być zbyt kosztowny, aby użyć go do podjazdu. Na szczęście, łupek-style beton ma teksturę jak łupek, oferując trwałość bez konieczności drogiej konserwacji.

Podczas instalacji nowego podjazdu, ważne jest, aby uniknąć uszkodzenia go. Beton potrzebuje czasu na utwardzenie i stwardnienie, zanim będzie można po nim chodzić. Duży ruch na podjeździe może uszkodzić jego integralność strukturalną. Jednakże, beton zazwyczaj wymaga tylko uszczelnienia co trzy do pięciu lat. Aby zapewnić długotrwałe betonowego podjazdu, uszczelniacze są łatwe DIY projektu. Tylko upewnij się, że przestrzegasz wszystkich instrukcji producenta.

Gumowe podjazdy kosztują więcej niż asfalt

Wybierając materiał na podjazd do garażu, musisz rozważyć jego cenę, instalację i konserwację. Poniżej omówiono zalety i wady każdego rodzaju podjazdu. Wybór odpowiedniego materiału będzie zależał od klimatu i wzorców ruchu w Twojej nieruchomości. Niektóre materiały wymagają regularnej konserwacji, podczas gdy inne mogą trwać przez dziesięciolecia. Niektóre materiały są droższe w instalacji, podczas gdy inne wymagają niewielkiej lub żadnej konserwacji. W zależności od klimatu i wzorców ruchu w Twojej okolicy, możesz wybrać materiał, który oferuje najlepszą wartość dla Twoich pieniędzy.

Na ogół asfaltowe podjazdy do garażu kosztują więcej niż betonowe, ale gumowy podjazd może zaoszczędzić do 30% na kosztach instalacji. Należy również wziąć pod uwagę projekt nowego podjazdu, ponieważ może on dodać nawet 10% do 30% do całkowitego kosztu. Na przykład, podjazd w kształcie litery L kosztuje około 560 dolarów więcej niż podjazd w kształcie koła. Zakrzywione podjazdy poprawić curb appeal i pozwalają na wiele entrances.

Jeśli chodzi o projekt, materiały używane do podjazdów mogą być dostosowane do potrzeb każdego domu i projektu. Dodanie elementów dekoracyjnych do podjazdu może zwiększyć ogólną cenę, podczas gdy włączenie kształtu podjazdu poprawi atrakcyjność. Poza tym, kształty podjazdu daje wiele punktów wejścia i sprawiają, że wejście i wyjście łatwiejsze. Większość podjazdów jest prosta, ale istnieją różne kształty dostępne, w tym w kształcie litery S, półkola i podkowy. Ale należy pamiętać, że każdy kształt może dodać około 10% do 30% do kosztów.

Średni koszt instalacji podjazdu waha się od 2,50 USD za stopę kwadratową do ponad 7 500 USD. Praca i materiały kosztują od 1 do 50 dolarów za stopę kwadratową, więc ogólny koszt jest znacznie zróżnicowany. Asfalt lub betonowe podjazdy, na przykład, mogą być zainstalowane w dowolnym miejscu od 2500 dolarów do 7000 dolarów. Dodatkowo, koszt instalacji 600 stóp kwadratowych betonowego podjazdu może kosztować w dowolnym miejscu od 4800 dolarów do 12 000 dolarów.

Jednym ze sposobów, aby podjazd do garażu był droższy, jest dodanie dodatkowych straganów. Pojedynczy podjazd, jak na zdjęciu, będzie zazwyczaj kosztować od 1600 dolarów do 7200 dolarów, aby utorować. W zależności od wielkości, kształtu i nachylenia, średniej wielkości podjazd może pomieścić dwa małe samochody. Większe samochody wymagałyby dwóch podjazdów. Ale dla dużego samochodu, podwójnej wielkości podjazd jest mądrzejszy wybór. Dowiedz się także, czy opłaca się kupować działkę pod budowę garaży.

W porównaniu do asfaltu, betonowe podjazdy są najbardziej przystępnym wyborem. Trwają one do czterdziestu lat i są stosunkowo niskie koszty utrzymania. W przypadku, gdy pogoda jest szczególnie zimna, mogą one pękać. Ale ogólnie, są one lepszą opcją w porównaniu do asfaltu i może dodać wartość do domu. Jest to również bardziej trwałe niż asfalt i mogą być stemplowane dla dodatkowego odwołania projektowania. Jeśli masz betonowy podjazd, należy rozważyć jego stemplowanie.

Podobne tematy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top